تزئینات خودرو

در استفاده از تزئینات خودرو زیاده روی نکنید.

زیاده روی در استفاده از تزیینات خودرو | تاپ یدک

استفاده از تزئینات خودرو به ذوق و سلیقه خاصی نیاز دارد. همه دغدغه داشتن ماشینی تزئین شده و اسپرت را ندارند. البته از بین کسانی که به تزئین ماشین علاقه دارند، برخی هم از آن طرف بوم می افتند. یعنی در استفاده از موارد تزئینی زیاده روی می‌کنند.

وسیله نقلیه شما بازتابی از شخصیت و سلیقه شما است. بنابراین شاید بخواهید برای شخصی سازی آن و برجسته سازی، تغییرات و لوازم جانبی متفاوتی را به آن اضافه کنید. می توانید تقریباً به هر طریقی که دوست دارید با آن بیرون بیایید. بدانید که اعمال برخی از تغییرات غیرقانونی است.

برخی از این موارد عبارتند از:

  • قوانین صداهای اضافی ماشین
  • قوانین رنگ آمیزی شیشه خودرو
  • اصلاحات سیستم تعلیق
  • اصلاحات روشنایی ماشین
  • تغییرات اگزوز

تزئین خودرو

در گذشته هم استفاده از تزئینات خودرو وجود داشت. با آویزان کردن عروسک یا چیزهای دیگر از آینه و چسباندن پوسترهای کوچک روی داشبورد شروع می شد. پوسترها و فرش‌های طرح صورت یک بازیگر معروف به عنوان روکش صندلی خیلی مد بودند.

اما با گذشت زمان کم کم شکل رسیدگی به ماشین و تزئین آن تغییر کرد. امروزه به روش‌های دیگری این کار را انجام می‌دهند.

تعویض چراغ‌ها

چراغ‌های اسپرت را با چراغ‌های معمولی ماشین جایگزین کنید. به توانایی چراغ‌های جدید توجه کنید. تولید نور برای دید کافی در رانندگی مهم است. دید درست در شب را فدای زیبایی نکنید. انتخاب چراغ‌های رنگی یا با نور کم خلاف قانون هستند. استفاده از هر مدل چراغ روشنایی داخل ماشین به نحوی که باعث آزار سایرین شود نیز خلاف هستند.

در بهره گیری از این بخش از تزئینات خودرو جانب احتیاط را بگیرید. می توانیم در عین حال که به زیبایی خودرو رسیدگی می کنیم، تعادل را نیز حفظ کنیم.

تعویض رینگ و لاستیک

این مورد از اولین مواردی است که در استفاده از تزئینات خودرو بدان می پردازیم. بهتر است رینگ‌های متناسب با خودروی خودتان را انتخاب کنید.

تغییر سایز رینگ‌ها حتی یک سایز بزرگتر باعث مشکلات زیادی در رانندگی و ایمنی ما می شود. تزیین کردن ماشین را بیشتر به بخش‌های داخلی منتقل کنید. در رینگ و لاستیک‌ها تغییرات فنی ایجاد نکنید.

تعویض رینگ و لاستیک در تزیین خودرو | تاپ یدک

تغییرات در بدنه ماشین

استفاده از تزئینات خودرو در این بخش کاملا سلیقه ای است. شامل بهره گیری از باله روی صندوق عقب، دیفیوزر زیر سپر عقب، بامپر دورتادور زیر سپرها و گلگیرها و چسباندن استیکرهای مختلف روی بدنه می‌شود. این ها ماشین شما را به یک ماشین متفاوت و غیرمعمول تبدیل می‌کنند.

تغییر ارتفاع

معمولا ماشین‌های نو ارتفاع زیادی دارند. کارپخش عمده قطعات خودرو‌ها حساب سرنشینان و وسایل شما را می‌کنند و حواسشان به ناهمواری‌های زیاد در خیابان‌ها و بخش‌های غیر شهری نیز هست. به هر حال افراد دوستدار استفاده از تزئینات خودرو، با کاهش ارتفاع ماشین موافق اند.

کاهش ارتفاع با دستکاری سیستم فنربندی خودرو همراه است. مطمئنا بعد از مدتی این عدم تعادل ماشین به سایر بخش‌ها نیز آسیب می‌زند.

نصب سیستم موزیک

تقویت سیستم صوتی خودرو برای شنیدن موسیقی با صدای بلند بخشی از این ماجراست. در این بخش از استفاده از تزئینات خودرو معترضان زیادی وجود دارند. مطمئنا هیچکس دوست ندارد موسیقی مورد علاقه ما را در خیابان بشنود. تمرکز راننده نیز با موسیقی بلند برهم می‌ریزد.

شاید کسی از درمانگاه بیرون آمده باشد. شاید چک کسی برگشته خورده باشد. در هر صورت ما تحت هیچ شرایطی اجازه آزار مردم را نداریم. ولی در جاده یا جاهای خصوصی خودمان می‌توانیم از سیستم موزیک مان لذت ببریم.

سیستم صوتی ماشین | تاپ یدک

شیشه‌های دودی

رنگ کردن شیشه‌ها یا تعویض آنها با شیشه‌های دودی باعث زیبایی و اسپرت شدن آن می‌شود. نکات این مورد مهم هستند. اگر به نحوی دودی باشند که دید کافی به داخل نباشد یا برعکس، منع قانونی دارد. استفاده از تزئینات خودرو در بخش دودی کردن شیشه‌ها حرف و حدیث زیاد دارد. خیلی از مراجعه کنندگان به مراکز فروش عمده قطعات یدکی خودرو، به دنبال راهی برای حل این مسئله هستند. مثلا از دودی کننده های کمرنگ تر استفاده می‌کنند.

محدودیت رنگ آمیزی باعث می‌شود شیشه ها به اندازه کافی شفاف باشند. راننده باید بتواند چشم راننده های دیگر را از طریق پنجره ها ببیند. به ویژه در شب که نور کمتری برای رانندگی ایمن وجود دارد.

در خارج از پخش عمده قطعات خودرو و محل کار، مکانی وجود ندارد که در آن زمان بیشتری صرف کنید؛ پس شخصی سازی اتومبیل خود را متناسب با سلیقه خود آغاز کنید. بسته به شخصیت شما، استفاده از تزئینات خودرو و لوازم جانبی می‌تواند کاملا متفاوت باشد. اما به گونه ای نباشد که اگر کس دیگری سوار ماشین شما شد، احساس راحتی نکند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *